بوقلمون بریان شده

 موادلازم:

 یک عدد بوقلمون تازه (6.5تا 7.5کیلوگرم)

 113 گرم کره

 پوست وآب یک عدد لیمو (پوست رنده شود)

 یک قاشق چایخوری آویشن تازه (خردشود)

 یک دسته ی بزرگ آویشن تازه

 یک عدد لیموی کامل از وسط نصف شود

یک عدد پیاز زرد به چهار قسمت تقسیم شود

یک کله سیر کامل (هر حبه ی سیر از وسط نصف شود)

نمک دانه درشت مقداری

 فلفل سیاه ساییده شده ی  تازه به مقدار مورد نیاز

طرز تهیه:

1-    آون را از قبل در دمای 500 درجه ی فارنهایت یا 260 درجه ی سانتی گراد گرم کنید  کره را در یک تابه ی کوچک گرم کرده و پوست لیمو و آبلیمو را به آن اضافه کنید و یک قاشق چایخوری از برگ های آویشن را درکره بیاندازید وکنار بگذارید.

2-     گردن و قسمت های داخلی بدن بوقلمون را از آن جدا کنید و داخل شکم آنرا بخوبی بشویید. هر گونه چربی اضافه را از آن جداکنید و با یک  پارچه ی تمیز آنرا کاملاً خشک کنید. بوقلمون را در یک تابه ی نچسب بزرگ مخصوص بریان کردن قرار دهید. نمک و فلفل را به داخل شکم بوقلمون پاشیده و با دست بخوبی ماساژ دهید تا جذب شود. داخل شکم  بوقلمون را با یک دسته  از شاخه های آویشن پر کنید  نصف لیمو، پیاز و سیرها را داخل  شکم  آن قرار دهید بیرون  بدن بوقلمون را با مخلوط  کره  و آویشن و لیمو آغشته کرده و اندکی ماساژ دهید. سپس نمک و فلفل به آن بپاشید پاهای بوقلمون را با نخ مخصوص آشپزی به هم ببندید و نوک بالهای آنرا زیر تنه ی آن خم کنید.

3-    بوقلمون را به مدت 30 دقیقه در آون  500 درجه قرار دهید سپس حرارت را به 350 درجه ی فارنهایت (175 درجه ی سلسیوس) کاهش دهید واجازه  دهید دو ساعت و نیم در آون بریان شود تا زمانیکه آب آن کاملاً کشیده شود. بعد از پخت بوقلمون را بروی تخته ی برش گوشت منتقل کنید و با یک  آلومینیوم فویل روی آنرا بپوشانید  و اجازه دهید 20 دقیقه استراحت  کند سپس آنرا  سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

این غذا شامل 11 واحد سروینگ است . درهر واحد اطلاعات تغذیه ای به شرح  زیر است:

کالری: 479 ، کربوهیدرات:4 گرم ،فیبرتغذیه ای: 1 گرم ، شکر: صفر گرم ، چربی:27 گرم ، چربی اشباع: 8 گرم ، چربی ترانس :صفر ، سدیم:149 میلی گرم، پروتئین: 54 گرم

مترجم: ماندانا فرخی نیا

منبع: www.diabetesdaily.com